Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

η δεκαδεξαμενή μου

 

Η δεκαδεξαμενή μου

1.       Φυσικός Βιολογικός

2.       Κοινωνικός- επικοινωνία- γλώσσα  

3.       Οικονομικός- εργασία ανεργία παραγωγή κατανάλωση χρήμα

4.       Πολιτικός- πολιτεύματα κόμματα διακυβέρνηση

5.       Ιστορικός -παρελθόν και σχέδια για το μέλλον

6.       Συναισθηματικός και φανταστικός

7.       Λογικός- παιδεία εκπαίδευση επιστήμες τεχνολογία

8.       Αισθητικός- ποιώ, όλες οι καλές τέχνες

9.       Ηθικός- πράττω, καλό κακό

10.   Θρησκευτικός φιλοσοφικός

 

Πάντα διερωτώμουν με ποιο τρόπο βρίσκουν ιδέες οι άνθρωποι, οι εισηγητές στις εκθέσεις ιδεών, οι εξεταστές, οι καθοδηγητές, πώς τις βρίσκουν, κάθονται γύρω από ένα τραπέζι και λέει ο καθένας το πειν του και το ξειν του, ιδεοθύελλα, λέγε κι ό τι κατέβη; Πλιθάρια και πέτρες κι όσα πάρει ο ποταμός; Μα δεν υπάρχει καμιά μέθοδος, μια τάξη, ένα μεγάλο καλάθι, μια δεξαμενή ιδεών να παίρνουμε από μέσα;

Όταν γνώρισα τις κατηγορίες του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Καντ, όταν μαθήτευσα στον Παπανούτσο, τον Ιωάννη Κουτσάκο, κατάλαβα πως μπορούσα να κάμω τη δική μου κλίμακα, τη δική μου δεκαδεξαμενή.

Η σκέψη ήταν, δυο πράγματα χωρίζω στον κόσμο, τη φύση και τον πολιτισμό. Ο πολιτισμός ως δημιούργημα του ανθρώπου διακρίνεται σε τομείς, κι άρχισα να διακρίνω. ‘Ετσι έφτασα στη δεκαδεξαμενή μου. Την χρησιμοποίησα πολλές φορές. Μου κάνει. Δουλεύει.

 

Ψάχνω στην πρώτη κατηγορία, αν κατεβάσω ιδέα, καλώς, αν όχι, πάω στη δεύτερη κοκ. Δοκιμάζω και προσπαθώ. Παλιοί μαθητές μου ως τώρα με ευγνωμονούν. Έμαθαν να σκέφτονται, να συζητούν και να γράφουν. Χάρισμα.